Butikken er stedet i dagligvarehandelen hvor majoriteten av alle kjøpsbeslutninger tas og er derfor avgjørende for et merkes posisjon og salg. Ettersom dagligvarehandelen i Norge er et stort marked både mht areal og antall butikker, og samtidig krever kvalifisert salgsbearbeiding med høy dekning og frekvens, blir det ofte kostbart, tidkrevende og ineffektivt for en merkevareeier å ansette en egne selgere.
Hvordan fungerer det med et eksternt salgsteam?
Å arbeide med et eksternt salgsteam innebærer at en merkevareeier, i stedet for å ha egne selgere, engasjerer et salgsfirma for å representere deres merker på best mulig måte i butikkleddet. Salgsfirmaet stiller med erfarent personale som får opplæring i de merkene de representerer, for deretter å implementere de planer og målsetninger som merkevareeieren har på butikknivå. Målet med arbeidet i butikk er å øke salget og lønnsomheten for merkevareeieren gjennom kvalifisert salgsoppfølging og arbeidsoppgaver som driver dette, f.eks. deling av produkt- og kategorikunnskap, distribusjonsoppbygging, produkters synlighet i butikk og ikke minst aktivering av produkter gjennom ulike kampanjer.
Fordelene med Sales Supports eksterne salgsløsning.
Å bruke Sales Support som ekstern salgspartner gir flere fordeler for merkevareeiere innen dagligvarehandelen, for eksempel:
- Sales Support er spesialister på butikksalg og har erfarne selgere og en gjennomarbeidet struktur.
- Frigjør tid for en merkevareeier til å fokusere på mer strategiske oppgaver som for eksempel merkevarebygging og produktutvikling.
- Sales Supports sin salgsorganisasjon skaper best effektivitet for våre oppdragsgivere. Hos Sales Support har salgsteamet flere oppdrag innen noen utvalgte kategorier, noe som skaper muligheten til å være del av et større salgsteam med høy butikkdekning og frekvens til en lavere investering enn med egne selgere med tilsvarende krav.
- Å arbeide med Sales Support innebærer også økt fleksibilitet og muligheten til raskere og enklere å tilpasse sin salgsbearbeiding etter behov.
Sales Support er merkevareeierens personlige salgsteam
Sales Support er Nordens ledende salgsfirma og med over 30 års erfaring har vi etablert en sterk tilstedeværelse og gode relasjoner innen alle viktige kanaler. I Norge har Sales Support 25 selgere som i dag besøker butikker innen dagligvare og servicehandel. Vi planlegger også oppstart med egne selgere inn mot foodservice og apotek for å sikre at våre oppdragsgiveres produkter når ut til riktige kunder og forbrukere.
Med moderne verktøy, sterk salgsstyring og en velutarbeidet struktur i kombinasjon med lang erfaring, god kunnskap og gode butikkrelasjoner, har Sales Support som målsetting å levere høyest mulig kvalitet ved hvert besøk for de merkene de representerer. Vi tror på transparens og langsiktig samarbeid som grunnlag, og vårt mål er å være merkevareeierens personlige salgsteam som bidrar med stor erfaring, ekspertise og lidenskap for å maksimere en merkevares vekst både på kort og lang sikt.
Nyheter
Butikkselgerens rolle i dagligvarebutikker – en nøkkel til merkevarens framgang
2025-03-02
Slik skaper et eksternt salgsteam vekst i dagligvarehandelen
Butikken er stedet i dagligvarehandelen hvor majoriteten av alle kjøpsbeslutninger tas og er derfor avgjørende for et merkes posisjon og salg.
Ny nettside og ny logo
Vi er glade for å kunne meddele at nettsiden vår har fått en oppdatering! I tillegg er vi stolte av å presentere vår nye logo.